Friday, November 18, 2011

SPAGETTI NAJJAH'S

Spagetti NAJJAH's
Rebuskan dulu spagetti tu tau...hingga lembut..angkat n toskan
Bahan-bahan
a) Spagetti di celur hingga lembut
b) Isi ayam Hancur
c) udang
d) Hot Dog
e) Bawang besar n putih di potong dadu
f) Buah tomato di potong dadu ( Saya guna dalam sebiji saja)
g) Sedikit saja minyak tuk menumis
h) 5-8 sudu cili sos (ikut kemasamam yang kamu hendak)
i) Air ( Ikut banyak mana la korang nak..tpi jgn la banyak kang cair plak x sedap tau)
j) SOS spagetti PREGO....JGN LUPA!!!!!!ct guna yang d mushroom tu
k) Mushroom (guna yang tin tu tau..tulis HALAL)hihihi
l)1 tin sederhana tomato puri
m) Bahan2 Perasa.



Cara-caranyer
a) Memula saya panaskan minyak tuk menumis bawang yang di potong dadu tu...
b) dah naik bau saya masukkan ayam cincang tgu hingga agak kental sedikit isi ayam tu
c) then saya masukkan buah tomato di potong dadu....
d) Masukkan sos PREGO , Tomato Puri , Cili sos....kacau lalallalla....
e) Masukkan air..
f)  Tgu hingga kuah dah pekat n didih baru la saya masukkan hotdog n udang...
g) Last saya masukkan bahan perasa.....Hurm...sedap..
NOTE: Saya rebus sekejap brokoli tu tau...jgn lelame nti hilang semua vitamin die....lepas rebus terus basuh dgn air agar npk brokoli itu sentiasa segar kehijauan ni yer...ekekkeke....
NOTE 2: Kalo u oLls nk pedas bohla cili api...x pun mase menumis tadi tu kan bubuhla cili kisar sedikit okey...

SELAMAT MENCUBA!!!!!

No comments: